Kako odpraviti hormonsko neravnovesje

Hormoni imajo veliko vlogo pri pravilnemu delovanju tvojega telesa, saj uravnavajo apetit, metabolizem, srčni utrip, spanje, rast, razpoloženje in druge življenjske funkcije. Estrogen, progesteron, testosteron, DHEA, ščitnični hormoni, vitamin D in kortizol so najpomembnejši hormoni, ki vplivajo na velik del tvojega zdravja in dobrega počutja. Hormonsko neravnovesje se pojavlja tako pri ženskah kot pri moških, občutiš pa ga kot slabo počutje in utrujenost. Pri ženskah je hormonsko neravnovesje pogostejše, saj se lahko pojavi ob vsaki spremembi življenjskega cikla, kot je menstruacija, nosečnost, puberteta in menopavza. 

STRES

Hormonsko neravnovesje lahko povzročijo zunanji ali notranji sprožilci, zato je dobro najprej ugotoviti, kaj je tvoje telo spravilo iz ravnovesja. Če hormonsko neravnovesje ni posledica spremembe življenjskega cikla, je lahko nastalo zaradi neustreznega življenjskega sloga, kot je kronični stres. Prepoznaš ga v obliki nabiranja maščob okoli trebuha, povišanega pritiska, hitrejšega srčnega utripa, anksioznosti ter tesnobe. Povišani stresni hormoni iz telesa izčrpavajo vitamine, minerale in encime. Prav tako hormonsko neravnovesje povzroča debelost in nenehno željo po sladkem ter vplivajo na zdravstvene težave.  

Najpogostejši vzroki za hormonsko neravnovesje

  • Dolgotrajen stres 
  • Premalo spanja 
  • Nepravilna prehrana: sladkor, predelana hrana, gluten, živalski proizvodi… 
  • Omejena telesna aktivnost ali fizična neaktivnost 
  • Dolgotrajni post 
  • Kofein 
  • Nikotin 
  • Alkohol 
  • Sedeč način življenja 
HORMONSKO NERAVNOVESJE

Hormonsko neravnovesje se pogosto odpravlja s sintetičnimi nadomestki hormonov, kontracepcijskimi tabletkami, inzulinom in z zdravili za ščitnico. Velikokrat pa tovrstna zdravila ne odpravijo vzrokov za hormonsko neravnovesje, ampak simptome le zakrijejo. Prav tako lahko vplivajo na nastanek drugih neželenih učinkov. 

Kako vzpostaviš hormonsko ravnovesje na naraven način?

Za uravnavanje hormonskega ravnovesja na naraven način ti priporočam: 

  • dovolj vode 
  • spremembo prehrane 
  • izogibanje razvadam  
  • izogibanje hormonski motilcem  
  • zmerna telesna vadba  
  • izogibanje stresu  
  • kakovosten spanec 

Na hormonsko ravnovesje torej vplivajo tri glavna področja: pravilna prehrana, redna telesna aktivnost in uravnavanje stresa. Zaradi hitrega življenjskega tempa je uravnavanje hormonskega ravnovesja z ustrezno prehrano in ureditvijo življenjskega sloga precej zahtevna naloga. Za lažjo in hitrejšo vzpostavitev hormonskega ravnovesja ti lahko pomagam s trimesečnim programom za razstrupljanje svojega telesa od znotraj navzven in razvoj zdravih prehranjevalnih navad.

PREHRANJEVALNE NAVADE

Trimesečni program “Globok pogled v moj krožnik”

Kaj boš s programom pridobila in kakšen je potek?  

Najprej boš po poglobljenem posvetu s prehransko nutricionistko izvedela, kako prideš s pravilno prehrano do boljšega zdravja in počutja. Nato bomo na podlagi natančne krvne analize iz laboratorija izvedeli, v kakšnem stanju se tvoje telo nahaja. Preko analize trenutnega stanja bova raziskali tvoje navade in življenjski slog ter izdelali osebni načrt za najprimernejšo hrano, optimalno količino in čas obrokov ter tako vzpostavili povezavo med umom in telesom. S programom boš lahko prilagodila način prehranjevanja, s tem pa boš svojemu telesu omogočila razstrupljanje. Tekom programa boš osvojila nov način prehranjevanja, ki ti bo pomagal pri številnih tegobah, ki vplivajo na hormonsko neravnovesje. Zmanjšala boš skrite vnetne procese, izčrpanost, tveganja za nastanek raka in bolezni črevesja, izboljšala pa boš koncentracijo in optimalno telesno težo ter znižala nihanja krvnega sladkorja.  

Če si se našla med napisanimi vrsticami in razmišljaš o spremembi, ti ponujam več informacij o programu za vzpostavitev zdravih prehranjevalnih navad “Globok pogled v moj krožnik” TUKAJ

Ni komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.