Kako izboljšati razpoloženje ob sezonskih spremembah?

Sezonske spremembe, ki s seboj prinesejo zmanjšanje naravne sončne svetlobe, imajo lahko negativen vpliv na tvoje razpoloženje. Običajno se prvi simptomi pojavijo septembra in se stopnjujejo do novembra, ko prehajamo v zimski čas. Vrh dosežejo januarja in februarja, umirijo pa se s prihodom svetlejših marčevskih dni. Sezonske spremembe najpogosteje prizadenejo ljudi v krajih, kjer je velika razlika v količini svetlobe poleti in pozimi.

Ko se motnje razpoloženja ponovijo dvakrat zapored v enakem časovnem obdobju, temu pravimo sezonska razpoloženjska motnja (SAD) ali sezonska oziroma zimska depresija. Strokovnjaki ocenjujejo, da ima več kot 40 % vseh odraslih simptome sezonske depresije, kot so zmanjšana raven energije, pojav melanholije in povečana potreba po spanju. Sezonska razpoloženjska motnja največkrat prizadene ženske in mlajše osebe.

SEZONSKA DEPRESIJA, TESNOBA, UTRUJENOST, SLABO POČUTJE, SPREMEMBE

Zaradi pomanjkanja sončne svetlobe telo prične proizvajati več hormona spanja – melatonina, obenem pa se hormon sreče – serotonin lahko občutno zmanjša. Takšno nihanje lahko močno vpliva na tvoje razpoloženje in vsakodnevno aktivnost, saj boš zaradi višje ravni melatonina bolj zaspana in brez energije.

Ker si pozimi manj dejavna in aktivna, velikokrat spremembo razpoloženja pripisuješ spremembi v življenjskem slogu ali pa težavo spregledaš, zlasti zato, ker spomladi izzveni sama od sebe.

Kakšni so simptomi sezonske razpoloženjske motnje (SAD)?

Zaradi trenutnih razmer verjetno preživljaš več časa v varnem zavetju svojega doma, zato je še toliko bolj pomembno, da ne spregledaš znakov te pogoste, a prevečkrat spregledane motnje.

Poleg večje potrebe po hrani (predvsem po sladkem) in spanju, so pogosti simptomi še:

  • pomanjkanje energije,
  • občutek brezupa in nemoči,
  • težave z zbranostjo,
  • občutek tesnobe in razdraženosti ter težje obvladovanje stresa,
  • izguba splošnega zanimanja,
  • povečana potreba po spanju in oteženo ohranjanje budnosti,
  • nepripravljenost sodelovati z drugimi in želja po samoti,
  • zmanjšanje spolne želje,
  • hrepenenje po sončni svetlobi,
  • napadi lakote in neobvladljiva želja po hrani z ogljikovimi hidrati
SPANJE, ZIMA, ZASPANOST, SEZONSKE SPREMEMBE, SLABO RAZPOLOŽENJE

Kaj lahko narediš za izboljšanje svojega razpoloženja?

S sezonsko depresijo se uspešno lahko spopadeš na različne načine. Včasih lahko pomaga že malenkost, spet drugič pa je potrebno narediti več. Najbolj ti lahko pomaga:

  • preživljanje časa z bližnjimi,
  • poslušanje glasbe,
  • uživanje na svežem zraku,
  • jutranja joga, meditacija ali sprehod,
  • redna telesna aktivnost,
  • aromaterapija
  • zmerno uživanje prave čokolade,
  • izpostavljanje naravni svetlobi,
  • naravna sončna svetloba v udobju doma.

Predvsem je pomembno nadomestilo za pomanjkanje svetlobe v jesenskih in zimskih mesecih, s katerim je moč preprečiti pojav sezonske depresije. Uporaba terapije hyperlight in barvne terapije vodi do stimulacije hipotalamusa in hipofize v možganih, kar optimizira raven serotonina, dopamina in melatonina. Terapija s sončno svetlobo tako normalizira razpoloženje in izboljša duševne funkcije (pozornost, koncentracija in spomin). Prav tako s pomočjo svetlobne terapije lahko oblažiš ali preprečiš simptome tesnobe in sezonske depresije ter si povrneš motivacijo in produktivnost za vsakodnevne aktivnosti. Obenem si na ta način izboljšaš imunski sistem in se uspešno boriš proti virusom.

SVETLOBA, SVETLOBNA TERAPIJA, BIOPTRON, SONČNA SVETLOBA

Pripomoček za svetlobno terapijo Bioptron lahko uporabljaš doma kot osnovno terapijo, ali podporo ostalim metodam zdravljenja. Uporaba je enostavna, varna in brez bolečin. Več o pripomočku za svetlobno in barvno terapijo Bioptron preberi na povezavi https://www.omega-svetovanje.si/storitve/svetlobna-terapija-bioptron/, za več informacij o naročilu pa me lahko kontaktiraš tukaj https://www.omega-svetovanje.si/kontakt/.

Ni komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Na naši strani uporabljamo piškotke za pravilno delovanje strani in beleženje obiskanosti strani. S strinjanjem nam dovolite uporabo piškotkov.

Nastavitve zasebnosti shranjene!
Nastavitve zasebnosti

Ko obiščete katero koli spletno mesto, le to lahko shranjuje ali pridobi podatke v vašem brskalniku, večinoma v obliki piškotkov. Tukaj nadzirate svoje osebne nastavitve za piškotke.

Ti piškotki so potrebni za delovanje spletnega mesta in jih ni moč onemogočiti.

Za pravilno delovanje spletne strani uporabljamo naslednje tehnične piškotke
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Onemogoči vse storitve
Omogoči vse storitve

Pin It on Pinterest

Share This